Bogen er lagt i din indkøbskurv!

Koranen

Koranen er sand, fordi den siger at den er sand.

Koran

 

 

Koranen påstår, at det er de præcise ord fra den eneste gud i universet. Den påstår at være perfekt, komplet, endelig, evig, universel og uden en eneste fejl. Dens formodede budbringer er Muhammed. Historien om Koranen er, at ærkeenglen Gabriel talte til Muhammed og bragte Allahs eksakte ord. Koranen er sand, fordi den siger, den er sand. Muhammed berettede om dens indhold efter at ”have hørt” en stemme. Overførselen fra Koranen breder sig over 23 år.

Koranen er egentlig to bøger, den tidlige Koran skrevet i Mekka og den senere Koran skrevet i Medina. Mekka-Koranen er religiøs, men Medina-Koranen er meget politisk, juridisk og vier næsten 25 % af sine ord til jihad.

Den overordnede besked i Mekka-Koranen er, at Muhammed er Allahs profet, og at menneskeheden må underkaste sig Allah. Den overordnede besked i Medina-Koranen er, at hvis du ikke tror på, at Muhammed er Allahs profet, er det tilladt at skade dig. 

De, der læser Koranen, synes, at den er svær at læse, og at den modsiger sig selv. Et af grundprincipperne i Koranen er, at hvis to vers modsiger hinanden, er det senere vers stærkere og bedre end det tidligere vers. Processen, i at bestemme hvilket vers der er det stærkeste og bedste, er defineret som ophævelse. Problemet med dette er, at Koranen ikke er arrangeret i kronologisk orden, så det kan være forvirrende at finde ud af, hvilket vers der er bedst. 

Koranen har mange gentagelser, blandt andet med historier der gentages igen og igen. De fleste af historierne er ufuldendte, og detaljerne skifter for hver gentagelse.

Bliv ekspert i politisk islam

Få vores "Self-study course level 1" lydbog GRATIS og tilmeld dig vores undervisernde nyhedsbrev

Jeg ønsker at modtage CSPIs nyhedsbrev
Jeg er enige i vilkår og betingelser
Læs mere

Underkastelse

Koranen og Hadith, siger at ethvert menneske må underkaste sig islam.

Læs mere

Jihad

Jihad har fuldstændigt forandret historien og skabt et nyt politisk landskab.

Læs mere

Dualisme

Islam er bygget på to principper. Dualisme og underkastelse

Læs mere
Synes du at CSPI er nyttige?